Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

Chapter 6 - Time To Fly.. Part 1 / Bara Alex's perspektiv!

Av Emilia Luoto - 15 oktober 2011 00:12



Alexandras perspektiv;
När vi hade pratat om allt så hade vi äntligen kommit till bussen, han lät mig först gå in. 
När jag väl gick in..  så tittade jag mot dem andra som stod där med sina resväskor, jag tittade chockad på dem. 


- Vart ska ni? Frågade jag förvånat.
- Vi ska till flygplatsen, vi ska ju åka vet du väl? Sa Scooter och slog till min axel på skoj. 
- Va? Vart ska vi åka? Frågade jag oroligt.


Justin tog min hand och vände mig om så jag stod mitt framför honom, han slickade sig om läpparna och höll i hennes händer. 
Och tittade på mig med hans glittrande ögon. 


- Alex.. Sa han och suckade lite.
- Ja? Frågade jag och tittade på honom med stora nyfikna ögon.
- Vi ska åka till SPANIEN! Skrek han glatt.
- S-Spaninen? Stammade jag fram.
- JA! Sa han och log som ett barn som nyss har fått godis.
 
Jag tittade på Justin lite oroligt och sedan gav jag fram ett litet skratt.


   
Så jag gick mot rummet där jag låg i och började packa, jag såg sedan Julian sitta där vid sängen och sucka, jag sneglade mot honom då & då.
När jag var färdig, så satte jag mig bredvid min bror.


- Har du packat klart? Frågade jag och tittade på honom.
- För längesen.. Sa han och suckade.
- Är det något fel.. ? Frågade jag.
- Jag vet inte om jag klarar att träffa pappa.. i Spanien... Muttrade han lågt. 
- Du vet de alltid du brukade säga till mig? Sa jag och log.
- Nej vadå? Frågade han och tittade på mig.
- Man kan inte bara ge upp, man måste ge ett försök först! Sa jag och log stort.
 
Sedan tog jag min väska och gick mot dörren och sedan tittade jag på Julian igen som hans skyddande lillasyster.


- Kommer du? Frågade jag snällt.
- Kommer! Sa han och flinade stort.


Jag gick vidare med väskan och Julian kom precis bakom mig.
Kenny tog våra väskor och sedan försvann, Julian stack med Ryan & Chaz. 
Jag suckade av lättnad och sedan kände jag två händer komma och runt min mage, jag började skratta och rysa på samma gång.
Jag hörde hans tunga andning vid mitt öra, jag började blunda och lutade mitt huvud mot hans.
Han pussade mig på halsen en gång och kramade mig hårt bakifrån. 


Jag fick fram ett stort leende och forsatte att blunda, tills slut kom Pattie och såg oss och började genast le åt oss. 


- Hör ni.. planet åker om 15 minuter, kommer ni? Frågade hon snällt. 
- Kommer mamma! Sa Justin och skrattade lite och pussade sedan min kind och släppte tag om mig och tog min hand istället. 


Jag öppnade ögonen och höll i hans hand och vi följde efter Pattie, vi gick raka vägen mot flygplatsen, det var inte så långt ifrån egentligen. 
Till slut så stannade Justin till och vände sig mot mig så han stod rakt framför mig, han började genast krama om mig och gav mig massor med kyssar, jag log emot dem och tog emot alla glatt. 


- Kom igen nu era pussgurkor! Ropade Kenny. 


Justin tittade bak mot Kenny och började genast skratta, och sedan så gav han mig en snabb puss på munnen och tog min hand igen och kollade på mig och log väldigt vackert. 


- Ska vi gå, unge dam? Frågade han romantiskt. 
- Ja, herrn! Sa jag och log. 


Så började vi gå, vi gick mot planet och satte oss bredvid varandra, det var ju självklart hans flygplan så man fick ju sitta vart man ville. 
Det skulle ta väldigt många timmar att åka dit iaf, det var de ända jag hörde.
Jag lutade mitt huvud mot hans axel och somnade till slut..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Luoto - 12 oktober 2011 22:06

Förra gången; Hon sprang ut från mitt rum och smällde igen dörren efter sig. Jag tittade mot väggen där hon just stod nyss.. och fick all min styrka slog hårt på väggen flera gånger och skrek. Sedan föll jag ner på golvet och tittade ner mot golvet...

Av Emilia Luoto - 11 oktober 2011 19:05

Förra gången; - Godnatt Alex.. Sa han lugnt och tröttsamt. - Godnatt Julian.. sov gott! Sa jag glatt och vände mig om.   Efter några sekunder.. slocknade jag och sov bra som aldrig förr.__________________________________________________________...

Av Emilia Luoto - 7 oktober 2011 20:57

Förra gången; - Och det är för dig också, jag vill se dig bli dig igen och va SNÄLL mot Alexandra, jag är fortfarande väldigt besviken på dig.Det ända du kan göra nu är att vara på Alexandras sida, för hon litar inte på någon nu.. hon har till och me...

Av Emilia Luoto - 6 oktober 2011 19:03

Förra gången; Jag tittade till Julian i hans rum och jag såg att han satt vid datorn och pluggade, så jag gick fram emot honom och kramade om honom, och sedan gick jag mot dörren och stängde efter mig när jag gick ut ifrån hans rum.Sedan gick jag ner...

Av Emilia Luoto - 6 oktober 2011 17:30

Alexandra Gonzalez är född den 5 juni 1994 i Spanien men flyttade till ATL med sin familj när hon var 6. Hennes föräldrar skilde sig före innan dem flyttade till ATL så hennes pappa stannade kvar i spanien och hennes mamma flyttade till ATL med Alexa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards