Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

Chapter 1 - I Remember The Day I Hate Of My Life.

Av Emilia Luoto - 6 oktober 2011 17:30

Alexandra Gonzalez är född den 5 juni 1994 i Spanien men flyttade till ATL med sin familj när hon var 6.
Hennes föräldrar skilde sig före innan dem flyttade till ATL så hennes pappa stannade kvar i spanien och hennes mamma flyttade till ATL med Alexandra och Julian.
Efter när Alexandra har fyllt 17 år får hon en uppgift av någon kille som har en stor känd framtid..
*


        
Bild 1: Alexandra Gonzalez
Bild 2: Killen
Bild 3: Random



Alexandras perspektiv;


Livet som jag har nu som en 17 åring är fruktansvärt, jag ville egentligen inte leva såhär att bli tvungen att vara tillsammans med någon som man hatar, men allt handlar om karriären och inte ens om mitt liv?
Jag minns den dagen då jag hade precis fyllt 17 och jag hade en fest för mig själv och mina vänner, en utav mina vänner hade överraskat mig genom att ta med en kändis som skulle uppträda, jag var väldigt ivrig just då.
Precis så kom killen och killen var Justin.. Justin Bieber, han sjöng och så och alla mina vänner började skrika medans jag stod där fast som en sten och inte förstod något, sedan så bad han mig komma efter honom och givetvis så följde jag efter, vi kom till ett rum med hans team, där stod vi alla och alla hans team kollade på mig och nickade åt Justin.
Självklart blev jag förvirrad och kollade oroligt på Justin till slut öppnade han munnen och kollade på mig och sa..


- Jo.. det är såhär att jag behöver min flickvän för att min karriär håller på att gå ner och vi måste försöka få den att gå upp igen och jag tänkte att du skulle kunna vara min låtsas flickvän! Sa han och tittade allvarligt mot mig sedan.


Jag minns hur jag kände mig då, jag kände mig förvirrad och allt.. varför just mig?
Men när jag kollade runt på teamet och sedan mot Justin igen så gjorde jag mitt val jag tackade nej och gick mot dörren.. tills jag blev stoppad av en annan.
Jag tittade på honom lite surt och väntade på vad han skulle säga, han tog hårt min arm och tittade på mig med en skrämmande blick.


- Om du inte gör detta så ser jag till att du inte kommer få träffa din familj igen eller vara nära någon utav dem, du får aldrig mer se dem igen, du har 2 val på dig.. antingen är du med på detta eller så får du inte träffa din familj igen! Sa mannen argt.


Vad ska man säga när man blir hotad att aldrig träffa sin familj igen? Såklart så sa jag ja.. eftersom jag vill alltid vara med min familj, jag kan inte låta dem försvinna ur mitt liv.
Ända sen dess hatade jag Justin och hans team men hans mamma har jag inget emot och hon visste inte ens om detta, jag tycker synd om henne för det.


Men över till det som är nu, imorgon måste jag med Justin av hans turné i 3 veckor, hemskt!
Men sanningen är att vårt förhållande är falskt, vi gör bara det här för att få hans karriär att gå upp som verkligen suger!
Allting ska alltid handla om han eller om hans dumma karriär!
Så detta är min sista dag med min härliga mamma och min storebror.


- Alexandra! Skrek mamma ner från köket.
- Ja?! Skrek jag tillbaks.
- Har du packat klart för imorgon?! Skrek hon.
- Ja! Sa jag och var nere i köket redan.
- Vad bra! Vill du säga åt Julian att det är mat om 3 minuter? Frågade hon vänligt.
- Visst! Sa jag glatt och sprang mot Julians dörr och bara gick in.
- Men ALEEX! Vad har jag sagt om att knackaa? Gnällde Julian.
- Skärp dig, det är mat om 3 minuter! Sa jag och log.
- MENMENMEN vet du? JAG BRYR MIG INTE! Skrek han och stirrade på mig.
- Hepp! Sitt här och svält ihjäl då! Sa jag och vände mig mot dörren.
- OKEJ! Jag kommer! Sa han irriterat.


Jag log stort och sa ingenting och gick mot köksbordet och satte mig ner och efter mig kom Julian och satte sig ner på sin plats.
Mamma kom med maten och satte sig och så tog vi alla för sig, vi pratade, skrattade och åt våran mat såklart!
Efter maten var det min tur att diska, ja jag vet ganska konstigt men i min familj har vi regler att vissa dagar diskar jag, vissa dagar diskar Julian och vissa dagar diskar mamma.
Efter när jag hade diskat satte jag på duschen och duschade av mig så att jag blev ren igen, efter när jag hade duschat tittade jag på klockan och såg redan att den var halv 11.
Jag tittade till Julian i hans rum och jag såg att han satt vid datorn och pluggade, så jag gick fram emot honom och kramade om honom, och sedan gick jag mot dörren och stängde efter mig när jag gick ut ifrån hans rum.
Sedan gick jag ner mot vardagsrummet där mamma satt och gav henne en stor godnatt kram och gick sedan mot badrummet och borstade tänderna och bytte om till pyjamas sedan gick jag mot mitt sovrum och la mig i sängen och tänkte hur det skulle bli imorgon.
Jag suckade åt saken och vände mig om.. och somnade till slut.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Luoto - 15 oktober 2011 00:12

    Alexandras perspektiv;När vi hade pratat om allt så hade vi äntligen kommit till bussen, han lät mig först gå in. När jag väl gick in..  så tittade jag mot dem andra som stod där med sina resväskor, jag tittade chockad på dem.    - Var...

Av Emilia Luoto - 12 oktober 2011 22:06

Förra gången; Hon sprang ut från mitt rum och smällde igen dörren efter sig. Jag tittade mot väggen där hon just stod nyss.. och fick all min styrka slog hårt på väggen flera gånger och skrek. Sedan föll jag ner på golvet och tittade ner mot golvet...

Av Emilia Luoto - 11 oktober 2011 19:05

Förra gången; - Godnatt Alex.. Sa han lugnt och tröttsamt. - Godnatt Julian.. sov gott! Sa jag glatt och vände mig om.   Efter några sekunder.. slocknade jag och sov bra som aldrig förr.__________________________________________________________...

Av Emilia Luoto - 7 oktober 2011 20:57

Förra gången; - Och det är för dig också, jag vill se dig bli dig igen och va SNÄLL mot Alexandra, jag är fortfarande väldigt besviken på dig.Det ända du kan göra nu är att vara på Alexandras sida, för hon litar inte på någon nu.. hon har till och me...

Av Emilia Luoto - 6 oktober 2011 19:03

Förra gången; Jag tittade till Julian i hans rum och jag såg att han satt vid datorn och pluggade, så jag gick fram emot honom och kramade om honom, och sedan gick jag mot dörren och stängde efter mig när jag gick ut ifrån hans rum.Sedan gick jag ner...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards