Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Emilia Luoto - 12 oktober 2011 22:06

Förra gången;

Hon sprang ut från mitt rum och smällde igen dörren efter sig.
Jag tittade mot väggen där hon just stod nyss.. och fick all min styrka slog hårt på väggen flera gånger och skrek.
Sedan föll jag ner på golvet och tittade ner mot golvet och sedan upp igen och snyftade.


____________________________________________________________________

       
Bild 1: Alexandra
BIld 2: Justins ord
Bild 3: Justin



Alexandras perspektiv;
Efter när Justin hade velat snacka med mig, så gick vi in i hans rum och han puttade mig mot väggen och stod nära mig.
Jag måste erkänna att jag var rädd att han skulle slå mig igen, men det han gjorde var att be om ursäkt.
Jag blev väldigt chockad att han bad om ursäkt och sa att han hade börjat gillat mig på riktigt.
Jag fann inga ord att säga men han avbröt den ändå med en kyss.
Jag kan säga kyssen kändes konstig, och jag hatar honom än.
Ingenting har förändrats med mina känslor och då menar jag INGENTING.
Men mina tårar kom och jag puttade iväg honom.. jag kände mig fortfarande sårad.
Så jag sprang allt vad hade därifrån.
Och just då.. krockade jag med Julian.


- Hej hur gick det då? Frågade han och log.
- Vad tror du? Frågade jag.
- Bra? Sa han och log ännu mer.
- BRA! Skrek jag argt och sprang därifrån.


 


Jag sprang allt vad jag hade utifrån bussen, jag sprang vid de höga gräset och kände mig genast fri men jag forsatte att springa.
Men jag kände att det var någon som sprang efter mig, jag ville så hemskt kolla vem det var men jag vågade inte, såklart..
Jag sprang ännu snabbare och sedan så snubblade jag och dunkade mitt huvud på en sten.
Jag stönade utav smärta och kände på sidan ungefär bredvid ögonbrynet och sedan tittade jag på min hand som var fullt med blod.
Jag kände att jag blev lite vimsig och yr på samma gång men jag sa till mig själv att jag inte fick somna.
Till slut så hörde jag en röst nära mig..


- Är du okej? Flåsade han/hon fram.


Jag hörde direkt att det var en kille, men jag visste såklart inte vem det var..
Jag tittade upp och såg... Justin?
Jag höll fortfarande min hand där jag hade slagit mig och tittade på Justin länge.


- Få se.. Sa han lugnt och tog bort min hand.


Jag sa ingenting utan bara tittade på honom länge, jag kände att jag var helt borta.


- Alex, du har slagit dig riktigt hårt.. du borde inte ha sprungit.. Sa han och skrattade lite.
- Du är verkligen underbar.. Sa jag sluddrigt och sedan log jag snabbt.
- Wow.. du har verkligen slagit till skallen, Alex.. Sa han och log.


Jag skrattade och försökte ställa mig upp men jag ramlade ner men som tur va var att Justin hann redan ta emot mig och hjälpte mig sedan upp igen och tittade på mig ganska noga.


- Jag tror du behöver min hjälp.. istället! Sa han och hånlog.
- Nejneeeej... jag kan gå.. det är luuuugnt! Sa jag sluddrigt och försökte gå men han hann stoppa mig och tittade på såret.
Han tog sedan av sin tröja och la de på mitt sår.. och min blick fastnade på hans mage.
Justin började fnissa och titta på mig.


- Take it easy, my face is riiight up here! Sa han och visade mig hans ansikte.


Självklart sa jag ingenting utan jag bara log mot honom.



Justins perspektiv;
Det var riktigt tur att jag fick tag på Alex som nyss har slagit till sitt huvud och börjat blöda.
Men märkte att hon var helt borta och så, eftersom.. hon var som en annan person.
Vi gick och sedan så stannade hon till och tittade runt och sedan tittade hon på mig och började le stort.


- Vad? Frågade jag snällt.
- Sätt dig! Sa hon och log.


Jag gjorde som hon sa och satte mig ner på de långa gräset och hon satte sig bredvid mig.
Och hon tittade på mig och jag tittade på hon.
Till slut så kramade hon bara om mig och viskade i mitt öra; ''Förlåt Justin.. men jag tror jag älskar dig''
Jag log mot hennes ord och sedan tittade jag på henne, och så gav jag henne ett vänligt leende.
Och så viskade jag i hennes öra; ''Jag har gjort en låt till dig.. när du hatade mig.. vill du höra den?'' Viskade jag och sedan tittade jag på henne och hon nickade glatt och tittade ivrigt på mig.
Så jag började sjunga för henne..


''Basically, I wish that you loved me.
I wish that you needed me.
I wish that you knew when I said two sugars, actually I meant three.
I wish that without me your heart would break.
I wish that without me you'd be spending the rest of your nights awake.
I wish that without me you couldn't eat.
I wish I was the last thing on your mind before you went to sleep.''


Hon blev glädjefull utav sig och kramade snabbt mig när jag hade avslutat den, jag skrattade och pussade sedan henne på pannan.
Sedan la hon sig ner och tittade på mig, så jag gjorde likadant och sedan tittade på henne.
Hon såg verkligen vacker ut, helt underbar.. och ja allt!
Jag log mot henne och började smeka hennes hår medans hon log så började hon sakta smeka min kind.
Jag la mig över henne och började kyssa henne grovt, det underliga var att hon kysste tillbaka.
Sedan avslutade jag och tittade på henne..


- Så det här menas med att... ? Frågade jag precis då blev jag avbruten.
- Ja vi är tillsammans nu! Sa hon och skrattade.


Precis just då började jag skratta utav glädje.


  Sedan ställde jag mig och och tog hennes hand och drog henne sakta upp, och hon log.
Sedan gick vi sakta tillbaka mot bussen, vi pratade om allt.. vi skrattade, flinade, blev tysta ett tag.. ja allt.
Utav denna flicka som just nu har fått kärlek av just den hon hatade.. som nu har blivit äkta kärlek.


YES I DID IT, OR I MEAN.. WE DID IT!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards